| Aankoop V40 T4 |
| Gepost
door : Dennis
met ip: 194.247.127*
Op: 20/06/2008 12:53 |
|
Hallo allemaal, Ik zit er over te denken een V40 T4 aan te schaffen maar ben nogal geschrokken van de problemen die kunnen optreden in deze auto. Daar mijn budget beperkt is tot 5000 euro, zal ik in de categorie van 1996-1998 vallen met 200k op de teller. Ik heb een aantal vragen: - Is het echt noodzakelijk om op euro 98 te rijden? Dit met het oog op de huidige benzine prijzen. - Is de wegligging echt zo belabberd als sommigen vertellen? En is dit bij de phase II variant significant beter? - Is dat kraken van het onderstel/stuurinrichting makkelijk te verhelpen? - Wat is het gemiddelde verbruik bij normaal verbruik (zonder lode voet)? Alvst bedankt voor de reacties |
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
| |
| Gepost door:
mark met ip: 81.58.101.* Op: 20/06/2008 20:33 |
|
| hallo,neem niet de eerste de beste,ga goed op zoek.2 ton op de teller hoeft geen probleem te zijn(die van mij staat inmiddels op 230dkm)let op de turbo(laat de motor dik 5 min stationair lopen,geef dan een straal gas,blauwe rook??turbo aan revisie/vervanging toe(die van mij bij220dkm)wat betreft de wegligging,bij normaal gebruik geen probleem,maar bij voluit acceleren wil de auto wel gaan zoeken.goeie verlagingsset/dempers/banden wil dit probleem grotendeels oplossen.let ook op de versellingsbak/koppeling,deze slijten snel(ik heb een automaat,dus hier geen last van)koppelings platen gaan bij verkkerd gebruik soms nog minder als 20dkm mee heb ik gehoord/gelezen. en je had het ook nog over kraken in de ophanging,heb ik nog nooit gehad. voor de rest is het een hele fijne wolf in schaapskleren
|
|
| Gepost door:
mark met ip: 81.58.101.* Op: 20/06/2008 20:39 |
|
| oh ja,en het op 98 rijden is wel aan te bevelen,je kunt best een keer 95 tanken,maar op 98 loopt/trekt de auto veel beter. ja het verbuik. bij een beetje normaal verbruik kom ik zo rond de 1op10/11ga je met een loden voetje is het 1op7/8 (automaat)een handgeschakelde zal iets zuiniger zijn
|
|
| Gepost door:
Dennis met ip: 87.208.249.* Op: 20/06/2008 23:14 |
|
| Ik heb wat verder gekeken (op volvo40forum) en toch maar besloten om weer een Honda aan te schaffen. Met alle respect; ik heb het vermoeden dat een T4 toch een beetje onderhoudsgevoelig is en het risico dat ik een slecht onderhouden koop (met mijn budget in het achterhoofd) is me toch iets te groot. Iig. bedankt voor de posts. |
|
| Quick reply | |||
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |