T4 Forum

https://http://members.lycos.nl/volvot4/
Vermogen probleem
Gepost door : Matthew met ip: 80.57.1*
Op: 20/12/2006 00:30
Hallo,

Ben sinds juli 2006 de trotse eigenaar van een t4 uit 1997 169000km (1998 model) en ik ondervind een probleempje.

Ik heb namelijk het idee dat de auto "inhoud" bij accelereren. Het lijkt net of de turbo niet of gedeeltelijk niet werkt. Je zou eerder zeggen dat het een 2.0 is dan een t4. Zo af en toe bij bepaalde manieren van gas geven zoals vanaf 3000 toeren gas loslaten en dan bij 2000 toeren volgas lijkt het of tie de turbo wel iets pakt en wordt je ook iets in je stoel gedrukt. Aangezien mijn vader bij de Ford/Volvo werkt (afd. ford) hebben de monteurs daar in de pauze al het 1 en ander gecheckt. Eerst konden ze geen foutmeldingen in de comp vinden, na nader inspectie bleek een vacuumslangetje van de turbo los te zitten.Toen het slangetje erweer op zat gaf tie gelijk foutcodes die aanduiden dat er iets bij de lapdar sondar ofzoiets was. De code werd gewist en als tie weer ging branden moest ik terug komen. Ik kreeg steeds dat lampje op me dashboard, ging terug naar volvo en lampje ging bij starten uit en sindsdien niet meer aan. We kunnen dus geen foutcodes meer vinden. Ook updates voor de comp zijn er niet hoorde ik bij volvo. Bij de gasklep bleek tie een beetje smerig te zijn en dat verklaarde dat ie af een toe een beetje moeite had met stationair rond de 1000 te blijven. De oliedruk bleek prima te zijn. De turbodruk gaan we binnenkort nog meten. Er is dus iets met de auto, maar niemand heeft een idee, mijn vraag is daarom ook of jullie mede t4 rijders/kenners dit probleem enigzins erkennen en/of een oplossing weten wat het kan zijn. Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!! Mvg. Matthew

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: Matthew met ip: 80.57.1*
Op: 20/12/2006 00:34
owja, Ik tank trouwens gewoon super plus 98.

Gepost door: fast eppıe met ip: 213.51.11*
Op: 26/12/2006 11:51
ık heb ook dat probleem gehad tweede hands bobıne erın en toen was het over

nog vragen [ Telefoon nummer filter ]

Quick reply

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |