T4 Forum

https://http://members.lycos.nl/volvot4/
chippen? Waar?
Gepost door : Frank met ip: 83.82.16.*
Op: 06/08/2006 14:45
Hoi Volvo-lovers.

Ik sta op het punt om een gebruikte Volvo S40 T4 te kopen. Nu is het mijn bedoeling om deze te gaan chippen. Bij welke tuner kan ik dan het beste terecht? Over Rica hoor ik bijvoorbeeld verschillende verhalen, zowel goed als slecht. Zijn er nog meer chiptuners die verstand hebben van Volvo? Zijn er ook nog andere mogelijkheden om de T4 te tunen? Ik wil wel zoveel mogelijk power, maar zo min mogelijk uitlaat geluid.

Groeten, Frank.

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: Rob Claassen met ip: 62.195.11*
Op: 10/08/2006 19:17
Hoi Frank,

Bij European Tuning in Moergestel (www.europeantuning.com) of bij Rica kun je dit laten doen.

Kijk eens op www.volvo40forum.nl en/of stel je vraag ook daar!

Advies: laat je motor eerst goed uitlezen, let ook op de km stand maar tot 250.000 km is er niets aan de hand. Eigenlijk ligt het geheel aan je rechtervoet haha! Ook goed onderhoud is na chippen belangrijk.

Extra uitlaatgeluid zal bijna niet optreden. Ik ga de mijne waarschijnlijk eind september ook chiptunen! Zie: http://volvo40forum.nl/index.php?topic=3.0

Mijn auto mag alleen een wolf in schaapskleren zijn, ik gebruik 'm voor mijn werk ook!

Suc6 en groeten,

Rob

Gepost door: Rob Claassen met ip: 62.195.11*
Op: 10/08/2006 19:19
Er zijn veel manieren om te tunen, zowel optisch als technisch. Ik tune de mijne alleen technisch, heb een hekel aan teceel plastic haha.

Bijv: bmc luchtfilter, chippie dus, dumpvalve etc etc.

Ik zou bij chiptunen ook snel iets aan de wegligging gaan doen, zie daarvoor even mijn topic op het volvo40forum.nl!

Gepost door: Henri L. van Gelder met ip: 217.149.214*
Op: 01/09/2006 23:35
In een aparte email heb je mijn reactie al. Mijn V40 T4 heeft 250 pk met bijna 400 ntm en verkeert bij een km.stand van 226.000 km nog in topconditie en haalt met gemak ruim 260 km. Afgezien van een rechteraandrijfas en een achterruitenwissermotor en een nieuwe accu nimmer een probleem gehad. De T4 gebruikt na tuning nog steeds 8,2 l/100 km bij normaal maar vlot rijden!

Gepost door: Henri L. van Gelder met ip: 217.149.214*
Op: 02/09/2006 00:07
Volvo leverde destijds als optie een sportonderstel maar dat was niet wat het moest zijn en alle comfort was dan verdwenen. Sinds de aanschaf van mijn T4 jan. 2000 heb ik na twee jaar zoeken overal in Europa incl. Koni Research een passende oplossing gevonden. Destijds Cavallino in Zeewolde (waar nu Spyker zit)heeft het onderstel van een Misubishi Charisma Rally gemonteerd met Koni schokdempers waardoor de T4 33 mm lager ligt. Het belangrijskte is dat de Chiel Bos rally kampioen 1999 in een Evolution een hele dag mijn auto heeft getest en ontdekte dat de veerdruk vóór 27 kg/cm is en achter slechts 18 kg/cm. Dat verklaart waarom bij het snel optrekken vanuit stilstand de neus omhoog komt en de besturing vaag wordt en de auto zoekend eerst naar links trekt (ongelijke lengte van de voorwielaandrijfassen)en dan naar rechts. Nu blijft de auto tamelijk vlak liggen en kan ik zonder het DSA systeem in te schakelen zéér snel optrekken. Van 0-100 km ligt rond de 6 sec. terwijl door de tuning en de airbox vooral ook boven de 160 km nog veel trekkracht beshikbaar is.

Gepost door: fast eppıe met ip: 213.51.11*
Op: 26/12/2006 12:24
Een vriend van mij is destijds bij de ontwikkeling geweest van de s en de v40.
Er waren toen eigenlijk plannen om de t4 250 pk standaard te geven.
Maar vanwege het grote slijtagebeeld ýs er toen van afgezien en terug gebracht na 200. En laten we nou eerlijk zijn het is iets tussen de oren. Dat je kunt merken dat je 1 sec. sneller bent na de hondert en dat je geen 235 maar 255 rýjdt voel je ook niet meteen. Tenzij je dat elke dag doet.

Quick reply

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |