| Mijn ervaringen |
| Gepost
door : Roel Ovinge
met ip: 213.194.44*
Op: 17/03/2004 14:12 |
|
Gewoon ter informatie, mijn ervaringen met de T4. Heb een T4 van 2001 (Phase II geloof ik), 92000 op de teller. - Nieuwe motor bij ~88000km - Nieuwe versnellingsbak bij ~83000km - 2x keer achter dimlicht lampje vervangen (zie veel V40s met dit euvel) - Turbos maken fluitend geluid vanaf ~60000km Opgelost met de nieuwe motor. - Remschijven voor krom (afgelopen zomer, zeer warm weer) - Vloermat bestuurder 2x keer vervangen (gaten) - Ruitenwisser achter wist slecht (veer in de arm vervanging) - Zachte laklaag. Met je nagel trek je zo een witte streep. Veel lakbeschadigingen van portieren van naast je geparkeerde autos. - Rechter Xenon koplamp vervangen (breuk in glas). Nu zijn helaas lampen iets verschillend van kleur (de een is "koeler" .- Stuurkolom maakt geluid bij het draaien van het stuur (hoor je bij inparkeren bijvoorbeeld) - Airco ontwasemd slecht. Soms beslaan alle ramen (moet ik nog naar laten kijken). - De turbos houden van vochtig, niet te warm weer (10-18 graden C). Dan leveren ze de meeste power (althans, dat idee heb ik). En toch rijdt ie lekker. Roel |
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
| |
| Gepost door:
v40jlt4 met ip: 82.171.185.* Op: 15/10/2005 14:20 |
|
| Turbos?? Er zit er maar 1 op hoor, de T6 heeft er twee. Koude lucht bevat meer zuurstof, de verbranding zal beter zijn. Voorts stijgt bij heet weer de kans op detonatie (pingelen). De pingelsensor detecteer dit en zal het vermogen terugschroeven (timing aanpassen bv. en wellicht minder turbodruk) |
|
| Quick reply | |||
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |