problemen |
Gepost
door : Nico van de Leur
met ip: 217.166.88*
Op: 20/09/2005 19:54 |
Hallo mede T4 liefhebbers, Sinds afgelopen week ben ik een zeer trotse bezitter van een oceaan blauwe T4. Echter er zijn toch een paar probleempjes met de auto waar ik vragen over heb. Ik heb de auto bij een dealer gekocht en ook al een afspraak hiervoor gemaakt maar ik kom graag goed beslagen ten ijs. 1.tijdens flink optrekken bijv een oprit trekt de auto niet gelijkmatig op. Het gaat gepaard met licht schokken en verschillen in vermogen. Tevens schokt de auto zeer licht bij gelijke lagere snelheid. bijvoorbeeld in 3e versnelling bij 50 km per uur. 2.een andere iritatie is een krakend,schavend geluid bij lichte oneffenheden in het wegdek met iemand achterin. De auto is niet verlaagd maar hangt naar mijn idee wel achterover zonder inzittenden. tevens heeft de achterwiel ophanging de neiging te slaan op korte oneffenheden. Ik heb geen idee of dit normaal is bij dit type auto of dat het een vorm is van slijtage. Hopelijk zijn er mensen op dit forum die deze problemen herkennen of er van gehoord hebben en mij willen en kunnen helpen bij het oplossen of mee leren leven met deze "problemen". |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
Ga naar pagina:
[1][2] |
|
Gepost door:
Henri L. van Gelder met ip: 217.149.214* Op: 01/09/2006 23:41 |
|
Afhankelijk van het bouwjaar heeft de motor in de eerste serie met 1.850 cc motor hydraulische klepstoters die lang meegaan maar wel aan vervanging kunnen toe zijn. De latere motoren met 1.850 cc en de 2.000 cc motoren hebben klepstoters die je na verloop van tijd moet opmeten en of vervangen wat wel een aantal garage-uren kost. Voor hetzelfde geld zijn er electronische storingen die door een erkende Volvo-garage goed zijn op te sporen. |
Gepost door:
René met ip: 195.124.18.* Op: 28/12/2006 05:29 |
|
Het gekraak of gebonk dat je vooral hoort op hobbelige wegen is je benzinetank die in stalen banden onder je auto gemonteerd is.Dit wordt mede veroorzaakt doordat je auto stug afgeveerd is. Ik heb hetzelfde euvel gehad en de dealer heeft de banden gespannen, probleem verholpen. |
Gepost door:
Ivo met ip: 83.85.197.* Op: 16/02/2008 15:03 |
|
Gegroet allemaal. Ik ben sinds 3weken ook een trotse bezitter van een orginele T4 uit 2000. Echter na de eerste lange rit gingen bij het na de rit ff laten lopen van de motor.. voor de turbo natuurlijk.. de lampjes motor management en tration controle branden.. foutmelding dus.. Inmiddels is de luchtmassa meter vervangen en blijft het probleem terub komen. heeft iemand al eens vaker van dit probleem gehoord of nog tips.. grtz Ivo |
Gepost door:
t4 met 300pk met ip: 81.205.42.* Op: 23/01/2010 11:27 |
|
het kan ook een van je bobines zijn want die klappen er bij mij ook telkens uit al komt dat door dat ik heelveel pks heb maar het gebeurt ook bij standaart v40 t4 ze kosten maar 60 euro bij de volvo dealer |
Gepost door:
chris met ip: 82.92.241.* Op: 15/03/2010 18:05 |
|
hoi mijn t4 is er zo in een onder het rije mee gestop ree 130 op de snel weg sloeg uit . en nie meeer aan de praat te krijgen. nu star ie wel maar tik boven in heel erg.snap er niks van heeft ma 177000km op de klok goed onder houwe . wie weet wat het kan zijn. mt vrgr chris |
Gepost door:
Martijn met ip: 84.25.141.* Op: 08/05/2010 22:32 |
|
Hallo, Ik heb nu ongeveer een half jaar een t4 uit midden 98, Hij is origineel.Nu stottert hij ook heel ergtussen de 3 en 4000 toeren (voornamelijk in de 3e 4e en 5e versnelling, toen ik hem pas gekocht had deet hi dit ook, nieuwe bougies erin en weg waren de klachten, maar sinds anderhalve maand is het terug: nieuwe bougies geplaats voorste lambdasonde vervangen benzinedrukregelaar vervangen alleen de bobines nog niet, trouwens uit laten lezen bij volvo en daar werd me aangeraden om de lambdasonde te vervangen engaskleppenhuis te reinigen, de benzinedrukregelaar was ook een ideetje van hun moet het zijn niet dus tank altjd netjes 98. Ga naar lezen van ullie berichten de bobines onder handen nemen, heeft iemand nog een idee? |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
Ga naar pagina:
[1][2] |