problemen |
Gepost
door : Nico van de Leur
met ip: 217.166.88*
Op: 20/09/2005 19:54 |
Hallo mede T4 liefhebbers, Sinds afgelopen week ben ik een zeer trotse bezitter van een oceaan blauwe T4. Echter er zijn toch een paar probleempjes met de auto waar ik vragen over heb. Ik heb de auto bij een dealer gekocht en ook al een afspraak hiervoor gemaakt maar ik kom graag goed beslagen ten ijs. 1.tijdens flink optrekken bijv een oprit trekt de auto niet gelijkmatig op. Het gaat gepaard met licht schokken en verschillen in vermogen. Tevens schokt de auto zeer licht bij gelijke lagere snelheid. bijvoorbeeld in 3e versnelling bij 50 km per uur. 2.een andere iritatie is een krakend,schavend geluid bij lichte oneffenheden in het wegdek met iemand achterin. De auto is niet verlaagd maar hangt naar mijn idee wel achterover zonder inzittenden. tevens heeft de achterwiel ophanging de neiging te slaan op korte oneffenheden. Ik heb geen idee of dit normaal is bij dit type auto of dat het een vorm is van slijtage. Hopelijk zijn er mensen op dit forum die deze problemen herkennen of er van gehoord hebben en mij willen en kunnen helpen bij het oplossen of mee leren leven met deze "problemen". |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
Ga naar pagina:
[1][2] |
|
Gepost door:
rob met ip: 62.195.31.* Op: 26/09/2005 07:58 |
|
1. tank je 98 of 95. 98 is aan te raden (motormanagement). Hier kan het aan liggen nl. Heb ditzelfde nl als ik 95 tank en veel gas geef. Ook kunnen de bougies de reden zijn of een vuile bobinedeksel. Zelf verwacht ik ook dat de turbo bij mij wat versleten raakt (170k km. Een ongelijke druk ten gevolge. 2. geen idee, laat je vering nakijken. groet Rob |
Gepost door:
v40jlt4 met ip: 82.171.185.* Op: 15/10/2005 14:17 |
|
Bij mij was het schokkerige optrekken afgelopen na het installeren van nieuwe, ORIGINELE, bougies, Janis |
Gepost door:
Els met ip: 81.206.114* Op: 13/11/2005 19:05 |
|
Alleen mijn deur aan de bestuurders kant gaat nog open. Radio en klok werken niet meer. En het display geeft aan dat er een deur openstaat. WIE WEET RAAD?? Vast bedankt voor jullie reacties! |
Gepost door:
jan z met ip: 84.24.122.* Op: 03/01/2006 22:41 |
|
ook bij mijn t4 (1999) stopte het schokken na het plaatsen van de orginele bougies |
Gepost door:
Marcel met ip: 86.81.110.* Op: 05/01/2006 21:25 |
|
Heb hetzelfde, de ene keer gaat ie als een raket en het andere moment vooral rond de 4ooo tpm hikt ie af en toe even. Is overigens bij sommige Volvo-dealers bekend als een software probleem van (ik dacht) de Siemens computer. Software opnieuw laten installeren of laten chippen schijnt de oplossing te zijn. Ik ga er wel van uit dat je Euro98 tankt en met originele bougies rijdt. |
Gepost door:
Arnold Bonnema met ip: 80.56.211.* Op: 10/01/2006 15:14 |
|
[b]Hoi trotse bezitter van een T4, ik heb ook een T4 en rij al vanaf 1999 zonder enkel probleem door de grens van 174.000 km heen. Wel moet ik zeggen dat ik de klacht van jou over dat krakend/schurend geluid rechts(passasierskant) herken. Ik heb dat ook, als er mensen achterin zitten, of als ik volbepakt op wintersport ga. Een jaar geleden hebben ze bij de volvodealer toen volgens mij de vering wat bijgesteld die ergens langs schuurde. Het kon geen kwaad. Nu heb ik het weer, maar eigelijk zo weinig dat ik er nog niets aan heb laten doen. wellicht als ik het niet vergeet bij een beurt. Veel succes met je fijne auto |
Gepost door:
jan z met ip: 84.24.122.* Op: 14/01/2006 21:18 |
|
even over dat kraken achterin spuit de banden waar de benzinetank mee vasthangt maar eens in met bijvoorbeeld wd40 succes. groete jan |
Gepost door:
Arjan met ip: 24.132.111.* Op: 16/02/2006 00:32 |
|
Heb een zelfde soort probleem gehad bij mijn vorige auto (mitsubishi Eclipse, Nu heb ik een t4) daar waren het de bougies. Het kan ook zijn dat je snaar verlopen is (timer). |
Gepost door:
eric met ip: 82.92.103.* Op: 08/03/2006 10:42 |
|
Ik wil even reageren en/of vragen hoe lang de bougies bij andere T4 rijders mee gaan. Ik heb ze vorig jaar april 2005 laten vervangen origineel volvo, ivm het bekende euvel, ineens stotteren bij 3a4000 toeren en echt niet vooruit te branden. Vandaag weer laten vervangen door nieuwe bougies, minder dan een jaar en 15.000 km gereden.En dit was weer het euvel, en nu weer zonder klachten. Gr Eric |
Gepost door:
ton met ip: 145.53.78* Op: 13/03/2006 20:15 |
|
Hoi Jan! Misschien een rare opmerking van mij.Maar hoe kan de benzinetank nu aan de banden vastzitten. Waar kan ik dan wel dat goedje bijvoorbeeld dobbel joe die fortie op spuiten? Zelfde euvel trouwens> Groetjes Ton |
Gepost door:
Bartje met ip: 80.127.38.* Op: 13/03/2006 22:48 |
|
Ik heb ook dat gekraak achter. Ik weet niet waar het van komt, maar het is wel irritant. Tank trouwens sinds kort V-power. De auto trekt veel beter. |
Gepost door:
Maurice met ip: 89.52.166* Op: 26/03/2006 00:49 |
|
Ik denk dat Jan Z de metalen banden bedoelt die om de tank heen lopen toch aan de onderzijde van de auto. ( de tankophanging ?) |
Gepost door:
ton met ip: 145.53.78* Op: 27/03/2006 20:42 |
|
Ik denk ook dat Jan z dit bedoeld. Gekraak achter kan ook overigens in de den dele neerklapbare achterbank liggen. Zelf tot de conlclusie gekomen dat deze niet goed zat. V power tanken heb ik ook gedaan. Ik vond dit suggestief. Alleen de boordcomputer vond dit niet en mijn verbruik schoot omhoog. Bij een zelfde rijstijl. Maar ben nog steeds tevreden met mijn auto. |
Gepost door:
jan z met ip: 84.31.224* Op: 30/03/2006 22:59 |
|
spuit die banden nou maar in en wacht het resutaat maar af. |
Gepost door:
Marcel met ip: 85.146.11* Op: 04/06/2006 12:30 |
|
Ik doe ongeveer 15.000km met de bougies, en heb doordat shell bij ons overal zit V-power getankt. Rijdt eigenlijk hetzelfde (is dus niet goed) als 95 alleen verbruikt nog meer. Instructieboekje volgen en gewoon 98 tanken, dit voorkomt het meeste stotteren!!! Heb vorige week zaterdag mijn vriendin op pad gestuurd naar European Tuning want daar was MTE aanwezig. Ze is weer met ongedane zaken naar huis gestuurd omdat de Siemens computer dermate zwak was en dat ie zou klappen. Bedankt 1ste eigenaar voor het reageren op de brieven van Volvo, vuile l*l. TIP, laat dit eerst controleren voordat je laat remappen of de chip laat vervangen!! Ben nu bezig om voor een Uni-chip (oftewel om de computer heen) Update volgt..... Ps heb het gekraak ook bloedirritant Heb nog niet gezocht.. |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
Ga naar pagina:
[1][2] |